Dinitrol behandeling
Roest is sluw. Het begint klein – een beetje vliegroest, een plekje bij het spatbord – maar als u niet op tijd ingrijpt, vreet het zich een weg naar binnen. En dan is het te laat. Bij DinitrolStam geloven we dat voorkomen beter is dan vervangen. Onze Dinitrol behandeling stopt actieve roest en voorkomt nieuwe aantasting. Hieronder leest u precies hoe wij dat doen.


Voorkomen is beter dan genezen
Stap 1: Gratis keuring en eerlijk advies
Elke Dinitrol behandeling begint met een grondige controle van uw voertuig. Want niet elke auto is er nog op tijd bij. We bekijken de bodem, chassisdelen en carrosserie op doorgeroeste plekken of eerdere schade. Is er al te veel roest? Dan zeggen we dat ook eerlijk. Soms moet er eerst gelast of vervangen worden. Pas als we zeker weten dat uw auto baat heeft bij een behandeling, gaan we aan de slag.
Stap 2: Grondige reiniging en tweede inspectie
Vuil verbergt veel. Daarom wordt de onderzijde van uw auto volledig gereinigd met vuilfrees. Zo maken we alle kwetsbare delen zichtbaar en kunnen we de staat van de auto écht goed beoordelen. Zien we alsnog roest die eerst moet worden aangepakt? Dan bellen we u direct. Een behandeling heeft namelijk geen zin als het fundament al rot is. Liever eerlijk nieuws dan weggegooid geld.
Roest rust nooit
Stap 3: Roestplekken behandelen met Dinitrol ML
Is uw auto er klaar voor? Dan begint de echte behandeling: We vernevelen de onderzijde met Dinitrol ML, een flexibele anti-roest coating die bestaande roest stopt én toekomstigeroest voorkomt. Vervolgens injecteren we alle holle ruimtes: kokerbalken, chassisbalken, stijlen en dragers.
De deuren, motorkap en kofferdeksel krijgen een inwendige behandeling. Bij de meeste auto’s verwijderen we de portierbekleding voor optimale dekking. Anders blijft de binnenkant onbeschermd. In veel gevallen halen we ook de binnenschermen weg, zodat we álle delen kunnen bereiken. Uiteraard worden deze netjes teruggeplaatst.
Stap 4: Afsluiten met een beschermende onderlaag
Na het behandelen brengen we een extra dikke laag beschermcoating aan op de onderzijde met Dinitrol Metallic/Sealant. Deze laag van 500 micron beschermt het roestwerende werk daaronder tegen water, pekel, steenslag en vuil. Een soort pantser, maar dan ademend.
Stap 5: Afwerking en drogen
We monteren de deurpanelen terug en geven uw auto de tijd om te drogen. Na een nachtje rust is hij weer klaar voor de weg – mét duurzame bescherming voor jaren. En ja, we maken ‘m ook nog even netjes schoon. We houden namelijk net zo veel van uw auto als u.
Vragen over de prijzen?
Wilt u meer weten over de prijzen van een dinitrol behandeling van uw auto?
Afspraak maken?
Interesse in het maken van een afspraak voor een Dinitrol behandeling voor uw auto?
Ons bereiken
bell ons
(0251) 22 35 10